17 Kasım 2012 Cumartesi

ŞUBAT


Bugün size şubat dizisinden bahsedeceğim. Normalde televizyon kanallarını kanalizasyona benzetenlerden im. Kızarak 1, 2 bölüm izlerim ve yine ne saçmalamışlar böyle derim genellikle. Kim kiminle sevgili, Biri diğerinin yengesi mi sevgilisi mi baldızımı belli olmayan herkesin birbiriyle dönem dönem ilişki yaşadığı, sonrada dönüp güya dost kalabildiği dizilerden oldukça bunalmıştım. işte tam bu dönemlerde TRT atağa geçti ve güzel diziler yayınlamaya başladı. önce ramazanda YAMAK AHMET diye bir dizi yayınladı ki hem konusu sürüklüyordu hemde her bölümde Osmanlı'nın ayrı bir özelliğinden bahsediyordu. Tarihimizi karalamaya çalışanların aksine adeta tarih dersi tadında bir diziydi, Özellikle mimar Sinan ı anlattıkları bölümde onu ne kadarda az tanıdığımı fark ettirdi bana. 



Şimdi gelelim şuan oynayan ve asıl bahsetmek istediğim diziye.
ŞUBAT adı gibi kendide çok eşsiz. içinde küfür olmadan ve abuk subuk sevgili hikayeleri olmayan  bir dizi. Herkese hitap etmeyecektir. Belkide fazla uzun soluklu da olmayacaktır. çünkü benim beğendiğim yapımlar çabucak bitiyor. Gelelim dizini konusuna  yetimhanede büyüyün bir çocuk günün birinde çıkan yangından kaçarken kuyuya düşer ve oradan onu sokakta yaşayın aziz bey kurtarır. aslında yetimhanede başka dolaplar dönmektedir. birtakım deneyler yapılmaktadır. ve yıllar sonra bu çocuk yani şubat bunları araştırırken o deneyi yapanların kızına aşık olur. ama şubatın yüzü yanıktır. kalbi yaralıdır. kızda habercidir ama annesinin kurduğu dolaplardan haberi yoktur. şubat bu kıza haberler ismini takmıştır. sanki şubat ufak bir çocuk gibidir. poliste işin içine girer ve hep beraber bu gizemi çözmeye çalışırlar. İlk bölümden izlemezseniz hiç bir şey anlamazsınız. unutmadan adının şubat olmasıda çok manidar. 12 ayın içinde en farklı ay şubattır. adeta ben farklıyım diyor adıylada.


eğer böyle sert dizileri beğenmiyorsanız. BÖYLE BİTMESİNİ İZLEDİNİZ Mİ. dağılan aileleri toparlamaya çalışan polis memuresinin hikayesi. dedim ya trt son dönemde çok başarılı yapımlar çıkarıyor. yinede pepee ile ilgili tereddütlerim var. çok inatçı olması sebebiyle izleyen çocuklarımıza ne kadar olumsuz etki edeceğini bir daha düşünün derim. illada bir şeyler  izleyecekseniz seçici olmakta yarar var. 

2 yorum:

  1. Canım uyarı ve hatırlatma için çok teşekkür ederim. Farkında değilmişim ama şimdi düzelttim. Bu arada bende bir tavsiyede bulunayım mı canım müsaadenle :)
    Bloğunun yazı stilini değiştirirsen okurların yazılarını daha rahat okuyabilirler diye düşünüyorum acizane. Ama bu şablonunu çok beğendim hayırlı olsun güzelim. Bu arada bana çok dua et lütfen, bugün çok yoğun bir gün benim için :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Nerdesin canım yoksun...
    Yorum ayarlarını evvela denetlemeye alsan iyi olmaz mı :)

    YanıtlaSil