16 Şubat 2013 Cumartesi

Beynimiz o kadarda akıllı değilmiş.




siz bakmayın benim böyle başlık attığıma aslında beynimiz çok iyi çalışıyorda biz kullanmayı beceremiyoruz. araştırmacıların dediğine göre ki bunu nasıl ölçüyorlar bilemiyorum. aslında beynimizin sadece yüzde 10 nu kullanıyoruz. yani kalan 90 nı çalıştıramıyoruz. ki bencede beynimizi yüzde yüz kullansaydık ruhaniyette olurdu farklı bir boyuttuda algılardık. eski zaman insanları nasıl aynı zamanda farklı konuların alimi olmuş anlayamıyorum. mesela hem kuran alimi hem matematik hem tıp. gerçekten beyinlerini kullanmayı keşfetmişler. ben bir konuyla bir mütted ilgilensem öteki işlerim yarım kalıyor. gerçi bunun cevabıda basit. zamanı yönetememek.

neyse asıl konuma geri döneyim beynimiz olumsuzu algılamıyor. örneğin ben artık kilo almayacağım dediğinizi düşünün beyin bu cümleyi şöyle algılıyor artık kilo al.
 ma ekini algılamıyor. oyüzden cümlelerimize daha dikkat etmeliyiz. bu cümleyi şöyle kurmalıyız ben artık kilo vereceğim.

 beynimiz ne düşünüyorsa vucuduuz ona göre hareket ediyor. ve bunun terside mümkün. ne demek istediğimi bir örnekle açıklayayım. mesela mutsuzsunuz suratınız asıktır. kendinizi zorlayıp güldünüz. vucud beyne şu sinyalleri veriyor ben mutluyum anında ruh haliniz değişiyor. demekki istemesekte tebessüm etmeliyiz. boşuna sadaka değil tebessüm etmek.

bir hadistede
  415. Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu: 
"Biriniz ayaktayken öfkelenirse, hemen otursun. Öfkesi giderse iyi, gitmezse hemen yatsın." 
Ebû Zer radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

böyle diyor peygamberimiz. buda bu araştırmaları doğrular nitelikte.

demekki ne yapmalıyız düşüncelerimizi değiştiremiyorsak hareketlerimizi değiştirelim olumlu düşüncelerde peşinden gelir. 




2 yorum:

  1. Selamün aleyküm emegine saglik cok güzel konular bulup bizleri aydinlatiyorsun Allah razi olsun.Bizi yaratan Rabbim ne güzel yaratmis söyle düsünecek olursak eger beynimizin tümünü calistirsaydik,veya hic calistiramasaydik diye düsününce nekadar sükürsüz oldugumu bir kez daha hatirlattin bana.Rabbim sana sonsuz sükürler olsun Amin...(Yolcu)

    YanıtlaSil
  2. ve aleyküm selam yolcu. rabbim bolca şükredenlerden eylesin.

    YanıtlaSil