19 Şubat 2013 Salı

Kadere fetva verdirmek



hayatımız türlü imtihanlarla dolu. herkesin yaşadığı problemler farklı farklı. büyük söylemeyin. bir olay karşısında ben olsam bunu yapardım şunu yapardım demeyin. her söz sınanır. bir bakmışsınız kendi başınızada gelmiş. ben kadere fetva verdirdim. şimdi ise her olaya farklı gözle bakıyorum. ahkam kesmiyorum. evet her söz sınanır. mesela ben Allahı seviyorum bile demememiz gerektiğini geçen bir kitapta okudum. bunun yerine Allahı kalbime yerleştirdiği sevgi kadar seviyorum. çünki onu sevmekte okadar kolay değil .hz ibrahim gibi sevebilirmiyiz. yavrumuzu feda edebilirmiyiz. biz daha azıcık bir sıkıntı görsek savruluyoruz. bakın haç suresi 11 ayette ne güzel bildirmiş rabbimiz bize.
İnsanlardan kimi Allah’a yalnız bir yönden kulluk eder. Şöyle ki: Kendisine bir iyilik dokunursa buna pek memnun olur, bir de musibete uğrarsa çehresi değişir (dinden yüz çevirir). O, dünyasını da, ahiretini de kaybetmiştir. İşte bu, apaçık ziyanın ta kendisidir.
 Her güzellik Allahtandır. bütün yanlışlar kusurlar  başımıza gelen bela ve musibetlere ise yanlızca ben sebeb olmuşumdur diye düşünmeliyiz. 
ibaded 2 ye ayrılır. 
1. namaz oruç gibi bedenen yaptığımız şeyler
2. ise bela ve musibete sabretmek

baştada dedimya her iddia sınanır. biz Allaha inandığımızı söylüyoruzya elbette sınanıcak . ne ile bela ve musibetlerle. kişinin gerçek durumu böyle açığa çıkacak. 
mevlam hepimizi hayat sınavından geçenlerden eylesin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder