8 Şubat 2013 Cuma

AYETEL KÜRSİ

evet çoktandır tefsir işleymedim çokda ihtiyacım vardı kendime bir hatırlatma olsun inş.

 bakara suresinin 255. ayetidir. içinde kürsi kelimesi geçtiği için ayetel kürsi denilmiş.
kürsi: bildiğimiz taht manasında değildir. iktidar ve ilim demektir.
255: ALLAH, ONDAN BAŞKA İLAH YOKTUR;
ilah: kendisine kulluk edilen varlık, kişinin boynundaki ipin sahibi. hatrını kazanmak için çırpındığımız varlık.uğrunda seve seve malını ve canını feda ettiğimiz demektir. 

insan kul olmaya müsait yaratılmıştır. mutlaka birşeye tapınma ihtiyacı içindedir. çocuklarımıza mümkün mertebe Allah sevgisini anlatalım yoksa onlar örnek alınmıycak şeylere tapmaya başlarlar.


insanlar 4 de ayrılır
1. ipin ucunu ALLAH CC  ye verenler:
ben sadece sana kulluk yaparım. herşeyi sen bilirsin, benim aklım, bilgim kıttır diyenler ki olması gerekende budur.
2. ipin ucunu kendi elinde tutan: benim aklım bana yeter hiçbirşeye ihtiyacım yok diyenler. 
3. ipin ucunu Allaha vermiş, kelimeyi şehadet getirmiş, ancak bu ipin yanına bir ip daha bağlamış mesela moda, bir ip daha bağlamış adetler, bir ip daha baplamış patronuna vermiş, vermişte vermiş ipleri. boynundakiler çoğalmış. hem Allahı hem başkalarını razı etmeye çalışıyor. bunun adı müşriktir. şeytana vermiş onun kulu olmuş. müdüre vermiş onun kulu olmuş. Allah korusun bizleri bu hale düşmekten.
4. bu madde şirk ile günahın ayrımını yaptığı için çok önemli.
ipin ucunu Allaha vermiş ama birileri onun boynuna zorla kement takıp ipleri ele geçirmiş.
eğer iplerden rahatsız olmazsa günün birinde müşrik ve zalime dönüşebilir. Allah muhafaza. bazen açlık ve ölüm korkusuyla bazende bilmediği için boynundaki ipe müsade verir. günahkar olur.

 O HAYYDIR KAYYUMDUR,
hayy:hayat sahibi, dir, başlangıcı ve sonu yok. devamlı var bizdene öncede vardı sonrada  var. geçengün bir sohbette hoca şöyle demişti. başlangıcı ve sonu yok ifadesi biraz yanlış kaçıyor aslında başlangıç ve sonu yaradan o. biz onu herşeyin en üstünde düşünelim. zamanı yaradan o. bilmem demek istediğim anlaşıldımı.

kayyum:  görüp gözeten , onları hareket eddiren, idare eden, ayakta tutan, hesaba çeken manalarına geliyor.
 ONU NE UYUKLAMA(GAFLET) NEDE UYKU TUTAR,
YANİ O YARATTIKLARINDAN ASLA GAFİL DEĞİLDİR. o öyle bir kayyumki
bir an bile yarattıklarını ihmal etmez.kendimizden örnek verecek olursam bir patron bütün işcilerini aynı anda gözetleyemez. veya bir annenin bir kaç çocuğu olsa biriyle ilgilenirken ötekileri ihmal edebilir. ama Allah cc. asla böyle değildir. o herkesin aynı anda ihtiyacını karşılayabilir. 
GÖKLERE VE YERDEKİLERİN HEPSİ ONUNDUR,
BİZ ANCAK EMANETCİYİZ. herşey onundur. haşa diğebilirmiyiz tamam herşeyi sen yarattın ama bizim işimize karışma. diyemeyiz. ama malesef diyoruz. nasılmı onun emirlerini yapmayarak adeta böyle demiş oluyoruz.
        ONUN İZNİ OLMAKSIZIN HUZURDA ŞEFAAT EDECEK KİMDİR,
BU MADDEDEN ANLIYORUZKİ ŞEFAAT EDECEKLERİ ANCAK ALLAH BELİRLEYECEK. yani biz bazen güveniyoruzya yok hafız olan şunkadar kişiye şefaat eder diye. şefaate layık olmnalıyızki Allahda bize şefaat etsin cennet kolay değil ama bazen hiçbirşey yapmadan umut ediyoruz. 
O KULLARININ ÖNLERİNDE VE ARKALARINDA NE VARSA HEPSİNİ BİLİR. ONLAR İSE ONUN İLMİNDEN ANCAK ONUN DİLEDİĞİNDEN BAŞKA BİR ŞEY KAVRAYAMAZLAR.
İnsanların niyetlerini dosyalarını biz bilemeyiz bu yüzdende şefaat edileceklere de biz karar veremeyiz. biz ancak Allahın bize öğrettiği kadarını biliriz.

ONUN KÜRSİSİ GÖKLERİ VE YERİ KUŞATMIŞTIR,
KÜRSİ İLİM DEMEKTİR. ÖYLEYSE ŞÖYLE DİĞECEĞİZ aLLAHIN İLMİ GÖKLERİ VE YERİ KUŞATMIŞTIR. GÖKLERDE VE YERDE NE VARSA HEPSİ Allahın ilmine tabidir.

KÜRSİ saltanat demektir. egemenlik hakimiyet demektir. semalar ay güneş hayvanlar bitkiler herşey Allahın egemenliğine boyun bükmüştür. tüm varlıkların boynundaki ip yaratıcısının elindedir.

KÜRSİ kudret ve mülk demektir. Allahın hükmü hakimiyeti göklerde ve yerde ne varsa hepsini kuşatmıştır.

KÜRSİ mülk demektir. göklerde ve yerde her ne varsa hepsinin TAMAMI Allahındır.

ONLARIN KORUNMASI ONA AĞIR GELMEZ,
Ona 7 kat sema, onu kuşatan kürsi, bütün alemler bütün varlıklar ve syamayacağımız herşeyi, aklımıza gelen herşeyi korumak ona asla ağır gelmez. zira onun bilgisi tüm kainatı kuşatmıştır.

                      O YÜCEDİR, BÜYÜKTÜR.
ONUN DIŞINDA HERŞEY ALÇAKTIR. o yücedir. Peygamberlerde dahil onun karşısında herkes küçüktür. o büyüktür, hiçbirşey onu yormaz, zorlamaz. hiçbirşeye ihtiyacı yoktur. dilediğini yapar dilediğini yapmaz kimse onu zorlayamaz. 

EVET ayetel kürsi bukadar. demekki darda OLDUĞUMUZ ZAMAN BUNU OKUMAYA İHTİYACIMIZ VAR. KISMETSE BİRDAHAKİ SEFERE AMENERRASULUYÜ İŞLEYECEGİZ. VE BÖYLECE BAKARADAKİ EN ÇOK OKUNAN AYETLERİ TAMAMLAMIŞ OLACAĞIZ İNŞ.
http://dehlizlerim-dehlizlerim.blogspot.com